Orai Vilniuje
Ketvirtadienis 2017.06.29
Vas 11, 2017 12:56

Omano pasididžiavimu laikomi kvepalai rado kelią ir į lietuvių širdis


Visą vasario mėnesį sostinės rotušėje veikianti egzotiškojo Omano Sultonato krašto paroda ir kultūros programa vilniečiams atneša ne tik susitikimą su šia įstabia Arabijos pusiasalio šalimi, bet ir pažintį su nepakartojamu, kai kuriems jau pažįstamu frankinsenso aromatu, be kurio tiesiog neįsivaizduojamas vienų prabangiausių pasaulio kvepalų ,,Amouage’’ kūrybos procesas.

Rytų kraštai nuo seno pasaulyje garsėja plačia ypatingų ir stiprių kvapų palete – kasdieniame šalies gyvenime tvyro prieskonių, smilkalų, aliejų, odos ir, be abejonės, magiškojo frankinsenso aromatai. Pastarasis Omane ypatingai populiarus – jis plačiai naudojamas kiekvieno vietinio kasdieniame gyvenime: frankinsensu kvepia jų namai, drabužiai, netgi plaukai, be jo neapsieinama per vakarienes, šventes, vestuvių, vaiko gimimo ir kitas progas.

Smilkalai Omaną garsina jau mažiausiai tris tūkstančius metų. Frankinsensas – sudžiūvę smilkalinių bosvelijų sakai – renkamas ir Jemene bei Rytų Afrikoje, tačiau, daugumos specialistų nuomone, geriausios kokybės frankinsensą pasaulinei rinkai tiekia būtent Omanas, konkrečiai – šios šalies pietuose plytintis Dofaro regionas.

Žinant šiuos faktus, nenuostabu, kodėl 1983 metais  Omano sultonas Qaboos bin Said nusprendęs ne tik atgaivinti šalies parfumerijos tradicijas, bet ir garbingiems svečiams parodyti tai, ką jo kraštas turi geriausia, davė pradžią kvepalų ,,Amouage’’ atsiradimui.

„Amouage“  - tai arabiškų bangų (amwaj) ir prancūzų meilės (amour) junginys, ,,jausmų bangų’’ duetas, iki 2006 metų ramiai gyvavęs vietinių šalių rinkoje. Tuomet fabrikui ėmė vadovauti D.Crickmoras, kuris su kūrybos direktoriumi C.Chongu padarė perversmą ,,Amouage’’ kvepalų istorijoje – iki šių dienų jau sukurti 39 aromatai, prekės ženklas puikiai žinomas visame pasaulyje, tapęs prabangos, gero skonio ir išskirtinumo simboliu. To priežastis slypi ne rinkodaroje, o tikroje rytietiškoje, nepranokstamoje kvapų prabangoje.

 Įdomu dar ir tai, kad beveik visi „Amouage“ kvepalų buteliukai žvilga auksu, sidabru ar brangakmenių spalvų stiklu. Kvepalai pakuojami ne į kartono, bet į tikro medžio, apklijuoto popieriumi, dėžutes. Moteriškų „Amouage“ buteliukų dangtelio forma įkvėpta Omani sostinės Maskato esančių Ruwi Mosque rūmų silueto, vyrų – tradicinio Omano durklo „khanjar“ rankenos.

Omano sultonas,,Amouage’’ dovanoja pasaulio karaliams ir karalienėms, mūsų šalies moterys ir vyrai taip pat neabejingi šių kvepalų kerams – vis dažniau rafinuotų, prabangą suprantančių ir vertinančių lietuvių namuose vietą randa vienas iš 39 skirtingų ,,Amouage’’ kvapų – Omano ,,aukso’’ istorija, garbė ir pasididžiavimas.

Gerda Štelemėkaitė

Nuotr. Organizatorių



Grįžti


Skaitomiausi straipsniai:


Japonijos-Baltijos dizaino savaitė ir verslumo skatinimo agentūra „Versli Lietuva“ pristato projektą „Lithuania: Creative & Contemporary“, kurio metu liepos 5-12 dienomis lietuvių dizainerių ir kūrybinių industrijų atstovų delegacija viešės Japonijoje. Vizito metu Lietuva bus pristatoma 8-tą...

Birželio 19 d. Londone lietuvių kilmės rašytojai Rutai Sepetys įteiktas garbingiausias, 80-metį minintis Jungtinės Karalystės apdovanojimas už literatūrą vaikams ir jaunimui – Carnegie medalis.

„Mutabor“ – tokį burtažodį kartoja Vilhelmo Haufo pasakos „Kalifas gandras“ herojus, kad galėtų pavirsti kuo panorėjęs. Šis lotynų kalbos žodis, reiškantis pokytį, virsmą, tapo klaipėdietės fotografės Ingridos Mockutės-Pocienės ir atskaitos tašku jos fotografijų ciklo temai, ir sujungė jas...

reklama

reklama