Orai Vilniuje
Ketvirtadienis 2017.11.23
Spa 15, 2017 13:53

Mėsos rūšys: ką turime žinoti prieš renkantis mėsą?


Daugelis savo dienos neįsivaizduoja be mėsos. Pietūs, vakarienė ar net pusryčiai – mėsa. Tačiau mėsos rūšių yra labai daug. Ar žinote kokia mėsa pati sveikiausia, kuri turi mažiausiai teigiamų savybių, o kuri gal visai netinkama kai kurių žmonių racionui. Triušiena, antiena, paukštiena, jautiena, kuo jos skiriasi?

Triušiena
Daugeliui žmonių labai naudinga triušių mėsa. Ypač tinka vaikams, krūtimi maitinančioms mamoms, pagyvenusiems žmonėms, bei tiems, kurie nori išvengti viršsvorio. Šioje mėsoje yra daugiau baltymų nei kiaulienoje, avienoje, vištienoje ir net jautienoje, tačiau ji turi labai mažai riebalų ir joje beveik nėra cholesterolio. Triušienoje gausu vitaminų ir mineralų, ypač fosforo ir kalcio druskų, ir beveik du kartus daugiau vitamino PP negu jautienoje. Triušiena yra sveikiausia mėsa iš visų.
 
Aviena
Avienoje gausu fluoro, kuris saugo dantis nuo ėduonies, o šios mėsos riebaluose yra mažai cholesterolio, todėl ji neužkemša kraujagyslių. Aviena naudinga norint išvengti diabeto, nes ji puikiai stimuliuoja kasos darbą. Šioje mėsoje gausu kalio, magnio, jodo, geležies, B grupės vitaminų, o taip pat – karotino, fosforo, geležies, vario, seleno ir cinko. Naudingiausia valgyti avienos šonkaulius ir nugarinę. 
 
Jautiena
Tai kone populiariausia mėsa pasaulyje, joje gausu naudingų medžiagų. Jautienoje daug aminorūgščių, ji teigiamai veikia žarnyną ir virškinimo traktą.  Šioje mėsoje gausu geležies, cinko, B grupės vitaminų, E, PP ir kitų organizmui naudingų medžiagų. Mėsos ekspertai „Baltic Foods“ pataria jautieną valgyti žmonės, kurie dirba sunkų fizinį darbą ar užsiima sportu. Riebalų šioje mėsoje netgi mažiau ne vištienoje: 100 g jautienos yra 218 kcal.
 
Antiena
Antienoje yra didelis kiekis vitamino D, kuris padeda organizmui pasisavinti kalcį, gerina imunitetą bei stiprina raumenis ir kaulus. Mėsoje yra vitamino E, B grupės vitaminų, taip pat kalio, seleno, cinko, kalcio. Ši mėsa naudingiausia dėl Omega 3 riebalų rūgščių gausos, bet ji yra gana kaloringa. 
 
Kalakutiena
Įdomu tai, jog kalakutai – labai išrankūs maistui paukščiai, jie nelesa sugedusio ar nepažįstamo maisto, todėl jų mėsa yra švari ir sveika. Kalakutienoje gausu baltymų, aminorūgščių, B grupės ir PP vitaminų, cinko, geležies, fosforo ir magnio mikroelementų. Šioje mėsoje yra mažai riebalų ir cholesterolio. Ji lengvai virškinama, labai tinka žmonėms, kurie turi virškinimo sutrikimų.


Grįžti


Skaitomiausi straipsniai:


Gyvenimo stilius

Visos naujienos

Grožio procedūras atliekantys gydytojai teigia, kad pacientus darosi vis sunkiau kuo nors nustebinti. Naujos technologijos vis plačiau apgaubia grožio sritį, todėl atsiranda dar naujesnių ir patogesnių būdų, galinčių prisidėti prie odos puoselėjimo. Gydytoja dermatovenerologė Renata Kliunkienė...

Apie tai, kaip svarbiausias metų šventes sutinka pasaulyje dėl savo nestandartinės išvaizdos išgarsėjęs modelis Rasa Ciūnė, buvo galima išgirsti Kauno butiko „Closté Clothes Boutique“ trečiojo gimtadienio šventėje, kur ne tik grožėtasi Ingos Budrienės dekoracijomis, vaišintasi Dovilės Valentienės...

Tyrimai rodo, kad trys šampano taurės per dieną gali padėti išvengti demencijos ir Alzheimerio ligos atsiradimo. 

reklama

reklama